تدابیر دوران بارداری از دیدگاه طب سنتی ایران
نوشته شده توسط : زپو

 تدابیر دوران بارداری از دیدگاه طب سنتی ایران


سابقه و هدف: استفاده از طب مکمل و جایگزین در کشورهای صنعتی رو به فزون است به‌ویژه میان بانوان که برخی به این روند طی بارداری نیز ادامه می‌دهند. تغذیه مادر باردار قبل و طی دوران بارداری می‌تواند بر روند بارداری، تکامل جنینی و سلامت کودک در سنین کم و بزرگسالی مؤثر باشد. در این مطالعه تلاش شده با مراجعه به متون طب سنتی ایران تدابیر مربوط به این دوران جمع آوری شود.

مواد و روش‌ها: تحقیق به روش کتابخانه‌ای انجام گرفت. کتاب‌های معتبر طب سنتی، تدابیر قبل و دوران بارداری بررسی شد. ضمناً مقالات جدید که براساس طب سنتی  منتشر  شده نیز بررسی شد.

یافته‌ها: تدابیر دوران بارداری به دو دسته کلی و خاص تقسیم‌بندی شده‌اند و در قالب دستورات سته ضروریه و تدابیر دارویی و اعمال یداوی هستند و توصیه شده تدابیر مذکور به‌ویژه در بیست روز اول بارداری رعایت شود. تدابیر خاص شامل تدبیر غثیان و قی، کاهش یا فساد اشتها، ریح در معده و امعا، خفقان و توحش، خارش و جوشش در فرج، بروز خونریزی، درد در پشت، شکم و اندام‌ها و نیز تورم اندام‌هاست که برای هر یک درمان‌های مختص به آن ذکر شده است.

نتیجه‌گیری: امید است در کنار رعایت توصیه‌های طب کلاسیک با عمل به توصیه‌ها و پرهیزات مذکور در متون طب سنتی ایران، به سلامت هرچه بیشتر مادران باردار و نوزادان کمک شود.

کلیدواژه‌ها: تدابیر، بارداری، طب سنتی.


خرید و دانلود  تدابیر دوران بارداری از دیدگاه طب سنتی ایران






:: برچسب‌ها: طب سنتی , بارداری در طب سنتی , مراقبت های بارداری در طب سنتی , تدابیر بارداری در طب سنتی , طب سنتی و بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: