5 مقاله جدید در مورد عقیده کاوی
نوشته شده توسط : زپو

 5 مقاله جدید در مورد عقیده کاوی


1- مقایسه کارایی طبقه بندی های مختلف متن برای عقیده کاوی در نقد کالا

2-کمی سازی گرایش احساسی نظرات متنی فارسی مشتریان بر روی کالای مشتریان بر روی ویژگی های کالا

3- مقایسه کارایی طبقه بندی های مختلف متن برای عقیده کاوی در نقد کالا

4-افزایش هوش تجاری براساس تحلیل عقاید در نقدهای فارسی

چکیده :

با گسترش تجارت الکترونیک و سیستمهای مدیریت درخواست مشتری، روزانه حجم عظیمی از دادههای متنی توسط کاربران بهطور مستقیم و غیرمستقیم تولید میشود. این دادههای متنی ارزش اطالعاتی بسیار باالیی دارند و واضح و بدیهی است که بررسی تمامی آنها بهطور دستی توسط انسان سخت و دشوار و در برخی موارد غیرممکن است. از طرفی خریداران یک محصول و حتی مدیران نیاز دارند تا اطالعات جامع و کارآمدی که حاصل تمامی نظرات داده شده است را مشاهده نمایند تا بتوانند در کوتاهترین زمان تصمیم درستی در خصوص کمیت و کیفیت در راستای گسترش خرید و یا فروش آن محصول اتخاذ نمایند. بررسی نتایج نشان میدهد که 11 %کاربران اینترنت قبل از خرید یک محصول یا خدمات راجع به آن جستجو نمودهاند و دیگر نظرات را مطالعه کردهاند. لذا در دهه اخیر، حوزه تحلیل احساست، نگاه بسیاری از محققان حوزه صنعت و دانشگاه را به خود معطوف کرده است اما متأسفانه بسیاری از این پژوهشها مختص زبان انگلیسی بوده و کارهای بسیار کمی در زبان فارسی صورت پذیرفته است. در این مقاله به ارائه چارچوبی خواهیم پرداخت که میتواند با استفاده از متون نقد کاربران در زبان فارسی قطبیت آن را پیشبینی نموده و ویژگیهای مورد نقد را استخراج نماید. در این راستای، ابتدا در مرحله پیشپردازش دادهها با جداسازی کلمات و جمالت، و ریشهیابی کلمات، اطالعات موردنیاز از نقدها استخراج شده و در گام بعدی با استفاده از مدل SVM نظرات و عقیده کاربران در مورد یک محصول و ویژگیهای آن طبقهبندی نمودیم. در پایان نیز مدل آموزش داده شده توانست با سرعت و دقت باالیی قطبیت نقدهای نوشته شده کاربران را بهدرستی پیشبینی نماید.

 

واژگان كلیدی: هوش تجاری، تحلیل احساسات، عقیده کاوی، پردازش زبان طبیعی، مدل SVM

5-مروری بر رویکردهای ارائه شده در نظرکاوی

چکیده:

به طور کلی، عقیده کاوی و تجزیه و تحلیل احساسات کمک می کند تا شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات عقاید و احساسات مشتریان و کاربران خود را بدانند و بر اساس نیازهای مشتریان و کاربران محصوالت و خدمات خود را ارائه دهند. رایت در ]21 ] ادعا می کند که "برای بسیاری از کسب و کار ها، عقیده کاوی آنالین، یک نوع ارز مجازی است که می تواند باعث شکست یا موفقیت یک محصول در بازار شود.". از طرفی این حوزه یکی از برترین عالیق دانشمندانی مانند روانشناسان اجتماعی را تشکیل می دهد، طوری که در برخی منابع عقیده کاوی را باز شدن پنجره ای به روی تفکر روانی و واکنش آنالین جوامع می دانند. این مسئله به مطالعه و درک اذهان عمومی در جوامع در زمان های خاص )در مورد موضوعات خاص موجود در جامعه( کمک می کند. به عنوان مثال، عقیده کاوی می تواند برای تحلیلگران سیاسی در پیش بینی نتایج انتخابات استفاده داشته باشد.

کلمات کلیدی:عقیده ، عقیده کاوی ، آنتولوژی ، آنتروپی ، یادگیری ماشین ، احساسات ، شبکه عصبی ، زبان شناسی

 


خرید و دانلود  5 مقاله جدید در مورد عقیده کاوی






:: برچسب‌ها: عقیده , عقیده کاوی , آنتولوژی , یادگیری ماشین , احساسات , شبکه عصبی , زبان شناسی , پردازش زبان طبیعی , هوش تجاری , تحلیل احساسات ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: