نوشته شده توسط : زپو

 مدیریت خشم و عصبانیت(قسمت 8)


این مجموعه شامل بررسی دقیق و ریز بینانه مقوله خشم و عصبانیت و اثرات آن بر زندگی انسان و راه حل هایی جهت کنترل خشم و جلوگیری از تاثیر آن بر زندگی انسان از سخنان دکتر هلاکوئی روانشناس برجسته می باشد.

مدیریت خشم و عصبانیت هلاکویی
مجموعه کامل سخنرانی خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی، افسردگی، ترس ، مقوله خشم و عصبانیت و اثرات آن بر زندگی انسان و راه حل هایی جهت کنترل آن ،یک مجموعه بی نظیر برای کمک به رهایی از این بحران روحی است. اگر شما هم از خشم بی مورد رنج می برید ،
علل خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی را می توان عوامل زیر دانست:

هرگاه فرد با اعمالی از سوی دیگران مواجه شود که آسیب به اهداف و خواسته های او بزند و جبران ناپذیر باشد به احتمال زیاد شخص خشمگین می شود.
در صورتیکه آسیب یا خطر غیرمنتظره بوجود بیاید
تحقیر شدن یا مورد تبعیض قرار گرفتن
مورد پیشداوری ، تبعیض یا بی مهری قرار گرفتن
تحقیر شدن احساسات ، ارزش ها یا اقتدار واقعی فرد از سوی دیگران
مورد فریب یا عهدشکنی قرار گرفتن
صدمه دیدن درنتیجه بی توجهی نسبت به خود
موردتجاوز بدنی یا کلامی قرار گرفتن
و …

شیوه کنترل خشم از دیدگاه سمینار خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی

مهارت های مخلتفی برای کنترل خشم وجود دارد که عبارتند از:

از دیدگاه سمینار خشم و عصبانیت دکتر هلاکویی وقتی عصبانی هستیم ، استفاده از مهارت های خودآرام سازی بسیار مفید و اثربخش است. حقیقت دارد که می گویند وقتی عصبانی هستیم پیش از این که پاسخ بدهیم باید تا عدد ۱۰ بشماریم. این کار به ما فرصت می دهد تا بهترین راه حل را انتخاب کنیم. همچنین می توانیم با تنفس آرام و عمیق در مدتی کوتاه خود را کاملا آرام کنیم سپس در وضعیت بهتر و آرام تر راه حلهای خود را بررسی کنیم.
یک نقطه شروع خوب برای آموختن شیوه مقابله با خشم ،تجزیه و تحلیل ارزیابی های اولیه خود است. وقتی ارزیابی اولیه از رویدادی ناکام کننده و مشکل ساز به عمل می آوریم باید معین کنیم آیا مساله ارزش ناراحت شدن را دارد یا نه؟ اگر دریافتیم از خشمی بی اساس رنج می بریم ، احتمالا این گونه خواسته های نامعقول را از خودمان داریم.
وقتی هیجانات ناراحت کننده ای را تجربه می کنیم ، می کوشیم از طریق گفتار این عبارات «احساس… می کنم ، این به نفع من نیست. چگونه می توانم به شیوه ای مفید با این احساسات مقابله کنم» راه حل مفیدی را اتخاذ کنیم. در بیشتر موارد واکنش فوری ما نسبت به این احساس بهترین پاسخ ممکن نیست ، پس اندکی تامل کنیم.


خرید و دانلود  مدیریت خشم و عصبانیت(قسمت 8)






:: برچسب‌ها: مدیریت , خشم , و , عصبانیت(قسمت ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: