پاورپوینت خانه آبشار
نوشته شده توسط : زپو

 پاورپوینت خانه آبشار


خانه ابشار در سال 1937 در ایالت پنسیلوانیا در امریكا ساخته شده است . این خانه یكی از مشهورترین خانه ها در قرن بیستم است .
فرانك لوئد رایت ان را در سن 67 سالگی در مدتی كمتر از دو ساعت برای ادگار كافمن صاحب فروشگاههای زنجیره ای در پیست برگ، برای تعطیلات اخر هفته طراحی كرد.
رایت از سطوح صاف افقی مستطیل شكل استفاده كرده است كه این سطوح ارامش و استحكام را به بیننده القا می كنند دقیقا همان احساسی كه جنگل اطراف ان به بیننده القا میكند.همچنین این سطوح افقی كه به موازات زمین مسطح است ساختمان را با بستر صخره ای ان كه به صورت لایه های افقی است در هم امیخته است و ساختمان در صخره ها فرو رفته است .

رایت تراس های بتنی را به گونه ای طراحی كرده كه انگار خانه در فضای جنگل معلق است همین سطوح باعث از بین رفتن مرز ساختمان با محیط اطراف ان شده كه رایت با مهارتی خاص با استفاده از انها ساختمان را با جنگل تلفیق كرده است.

دراین فرم علاوه بر سطوح افقی، سطوح قائم هم به كار رفته كه همانند درختان اطراف بسوی اسمان گسترش یافته اند كه بارزترین انها راه پله ساختمان است كه مانند درخت تنومندی از دل اسمان بیرون امده .

تحلیل سایت

این خانه در جنگل پنسیلوانیا بر روی ابشار در مسیر رودخانه ساخته شده است و شیب ان در جهت شیب رودخانه است. ساختمان از دو بخش تشكیل شده است ، طبقات اصلی خانه و سوئیت مهمان كه این دو قسمت بوسیله یك پاگرد بتونی كه به دور یك مسیرنیمه حلقوی پیچ می خورد و بالا می رود و در حدود 6 متر است از هم جدا شده اند. بخش اصلی خانه دارای 4 اتاق خواب است كه در 2 طبقه قرار دارند و اتاق نشیمن وسیعی دارد كه به اشپزخانه متصل است ، تراسهائی از بدنه اصلی ان بیرون زده اند و یك استخر زیبا دارد.این بخش اصلی در حد فاصل سالهای 1935 تا 1939 طراحی و ساخته شده است . بخش مهمانان یك گاراژ با گنجایش 4 اتومبیل ، یك بخش خدمتكاران در طبقه فوقانی و یك سوئیت مهمان دارد كه این بخش دو سال بعد از ساختمان اصلی ساخته و به كار منضم شده است.

پلان فونداسیون

اسكلت خانه به وسیله بتون مسلح اجرا شده است كه مهندسان سازه شركت فولاد آمریكا طرح سازه این خانه را محكوم كردند ودر سال 1946 در مجله آرشیتكچرال فروم ، فرانك لوید رایت در مقاله ای خطاب به آنان این چنین نوشت : ”من این جعبه را دوست خواهم داشت ، این نامه را در زیر پایه ساختمان هنگامی كه ساخته می شود بگذارید تا پس از دو هزار سال هنگامی كه مردم ببینند این خانه هنوز پا بر جاست  بیاموزند كه این مهندسان چقدر كم خردند


“.


 پروژه  معماری، با موضوع خانه آبشار(Waterfall house)
با فرمت پاورپوینت
واحد 
انسان ، طبیعت ، معماری
با تعداد صفحات 28 صفحه اسلاید.

خرید و دانلود  پاورپوینت خانه آبشار






:: برچسب‌ها: خانه آبشار , waterfall house , معماری خانه آبشار , بررسی و تجزیه و تحلیل خانه آبشار فرانک لوید رایت , اسلاید ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: