بیوگرافی کلارک گیبل
نوشته شده توسط : زپو

 بیوگرافی کلارک گیبل


کلارک گیبل

در نخستین سال قرن بیستم چشم به جهان گشود و بعد از گذران دوران کودکی و نوجوانی پرمشقت و فقیرانه به بازیگری علاقه پیدا کرد و در دهه 20 میادی به هالیوود راه یافت.

کلارک گیبل

هنگامی که کلارک پا به دوره نوجوانی گذاشت، زندگی خانوادگی اش در پی ورشکستگی پدر دچار تاطم و سختی های بسیار شد. در پی آن وی ترک تحصیل کرد و در کارخانه استیک سازی شهر محل سکونتش، آکرن، مشغول کار شد. در این سال ها بود که کلارک نوجوان پس از دیدن نمایش «مرغ بهشت»، به بازیگری عاقه مند شد. در سن 21 سالگی کلارک مادرخوانده مهربان خود را نیز از دست داد و پس از پرسه زدن در شهرهای مختلف و کار کردن در کارخانه ها و نیز میدان های نفتی، سرانجام به سوی گروه های تئاتری کشیده شد. ازدواج با لورا هوپ کروس هم بازی، مربی و مدیر پرنفوذ کلارک پای او را به هالیوود در حال شکوفایی دهه 1920 کشاند.

کلارک گیبلبیوگرافی زندگی شخصی کلارک گیبل + عکسهای کمیاب

قیافه اش برای ایفای نقش در فیلم های صامت مناسب بود؛ اما او وقتی ستاره شد که صدا به سینما راه یافت و او توانست مهارت خود در به کارگیری از صدای بم و تأثیرگذارش را به خوبی نشان دهد. رؤسای مترو گلدوین مایر با این که نمی توانستند ایراد خاصی از او بگیرند، اما بر سرش ریسک نکردند و او اقبالش را با کمپانی وارنر آزمود، اما وارنری ها به گوش های بزرگش خرده گرفتند و او را شبیه میمون توصیف کردند.

کلارک گیبلبیوگرافی زندگی شخصی کلارک گیبل + عکسهای کمیاب

دو سال بعد که گیبل تحت قرارداد مترو گلدوین مایر به یک ستاره تبدیل شد، وارنری ها تازه فهمیدند چه فرصتی را از دست داده اند. ازدواج با گرتا گاربوی مشهور، او را تبدیل به یک سوپراستار تمام عیار کرد.

کلارک گیبلبیوگرافی زندگی شخصی کلارک گیبل + عکسهای کمیاب

گیبل، آدم پرحاشیه ای بود و سر هر فیلمی می رفت تهیه کنندگان را به تنگ می آورد و مدام ناسازگاری می کرد. کم کم گیبل اوج گرفت و صاحب لقب «سلطان هالیوود» شد. تماشاگران هر فیلمی را که گیبل در آن نقش داشت با ولع تماشا می کردند. حالا دیگر نوبت یک موفقیت هنری بزرگ هم بود تا او را در کنار پیروزی های تجاری اش به یک اسطوره کامل تبدیل کند. این اتفاق هم افتاد. در سال 1934 او در فیلم «در یک شب اتفاق افتاد» توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را هم بگیرد و تبدیل شود به معنای خوش پوشی و جذابیت دورانش. بعد از آن برای «شورش در کشتی بونتی» نامزد اسکار شد و نهایتاً اوج واقعی را با بازی در «بر باد رفته» تجربه کرد. رت باتلر یک شخصیت جاودانه در تاریخ سینمای جهان شد که جز کلارک گیبل هیچ کس نمی توانست تا این اندازه درخشان آن را روی پرده احیا کند.

کلارک گیبلبیوگرافی زندگی شخصی کلارک گیبل + عکسهای کمیاب

او تنها یک رقیب به نام گری کوپر داشت که نقش را نپذیرفت چون فکر می کرد فیلم شکست سختی خواهد خورد. سلزنیک مجبور شد تا در مقابل 1/۵ میلیون دار و 1۵ درصد از درآمد خالص، فیلم کلارک گیبل را از مترو گلدوین مایر قرض بگیرد. سنش که بالاتر رفت افراط در استعمال دخانیات و پرخوری او را از ریخت و قواره انداخت.

کلارک گیبلبیوگرافی زندگی شخصی کلارک گیبل + عکسهای کمیاب

گیبل 104 کیلوگرمی به درد کسی نمی خورد. برای بازی در «ناجوره» مجبور شد 16 کیلوگرم از وزن خود را کم کند و همین باعث شد از نظر جسمانی تحلیل برود و تسلیم مرگ شود. نکته جالب درباره او این است که چندان فیلم های مهم و جریان سازی را در کارنامه اش ندارد، اما همواره در اوج بود. پس از ازدواج با کارول لومبارد، کلارک گیبل به معنای واقعی خوشبختی را در زندگی مشترک تجربه کرد.


مرگ ناگهانی کارول لومبارد در پی یک سانحه هوایی و در یک هواپیمای نظامی، کمر گیبل را شکست. به گفته یکی از دوستانش، کلارک هیچ گاه پس از مرگ کارول لومبارد احساس خوشبختی نکرد و درواقع شعله قلبش برای همیشه خاموش شد.


پس از مرگ کارول، گیبل در 27 فیلم دیگر بازی و دو بار دیگر نیز ازدواج کرد. در سال 1949 با «سیلویا اشلی» ازدواج کرد اما سه سال ِ بعد از او جدا شد. سه سال پس از این جدایی با «کی ویلیامز» ازدواج کرد اما پنج سال بعد از او نیز جدا شد؛ این بار نه به اختیار خود، که مرگ، گیبل را از کی و زندگی گرفت. با اینحال در همه سال های پس از مرگ کارول، کلارک «هرگز آن کلارک سابق نشد». او قلبش را جایی میان صخره هایی در لاس وگاس جا گذاشته بود. جسد سلطان هالیوود به وصیت وی در کنار لومبارد دفن شد. او در ۵9 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.




خرید و دانلود  بیوگرافی کلارک گیبل






:: برچسب‌ها: بیوگرافی , کلارک ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: