مدیریت 88. برون سپاری تحقیق و توسعه و اثربخشی سرمایه گذاری های ملموس: آیا دانش مرکزی اختصاصی نیز از محدوده (شرکت) خارج می شود؟
نوشته شده توسط : زپو

 مدیریت 88. برون سپاری تحقیق و توسعه و اثربخشی سرمایه گذاری های ملموس: آیا دانش مرکزی اختصاصی نیز از محدوده (شرکت) خارج می شود؟


برون سپاری تحقیق و توسعه و اثربخشی سرمایه گذاری های ملموس: آیا دانش مرکزی اختصاصی نیز از محدوده (شرکت) خارج می شود؟
چکیدهسرمایه گذاری های خاص رابطه ملموس می تواند به عنوان شمشیر دولبه ای باشد، زیرا نه تنها باعث تسهیل نظارت روابط کسب و کار بلکه باعث انتقال دانش های ناخواسته نیز می شود. با مطرح کردن نظریه هزینه های معاملاتی و دیدگاه رابطه ای واحد، به تحلیل اثربخشی این سرمایه گذاری ها در توافقات برون سپاری تحقیق و توسعه از نقطه نظر مشتری می پردازیم. به این بحث می پردازیم که، در زمان برون سپاری شرکت های کسب و کار، حفاظت های مورد قبول مشتری برای جلوگیری از ریزش، باعث کاهش اثربخشی سرمایه گذاری های خاص فروشندگان می گردد. با استفاده از داده های پژوهشی اصلی، از 170 شرکت اروپایی و شرکت های فناوری پیشرفته ایالات متحده، دریافته ایم که سهم این سرمایه گذاری ها در ارتباط با عملکرد مشتری که باعث کاهش هر چه بیشتر دانش مرکزی مشتری می شود برای اجرای خدمات مورد نیاز می باشد به جز در مواردی که برون سپاری در موارد غیرانتفاعی می باشد. این مورد نشان می دهد که، زمانیکه خطرات اختصاصی مرتبط با برون سپاری شرکت های کسب و کار افزایش می یابد، مشتری قادر به دریافت ارزش کمتری از سرمایه گذاری های ارتباط خاص فروشنده می باشد. 
کلیدواژه: ظرفیت جذب، خطرات اختصاصی، سرمایه گذاری رابطه خاص ناملموس، دانش مرکزی اختصاصی، برون سپاری تحقیق و توسعه

خرید و دانلود  مدیریت 88. برون سپاری تحقیق و توسعه و اثربخشی سرمایه گذاری های ملموس: آیا دانش مرکزی اختصاصی نیز از محدوده (شرکت) خارج می شود؟






:: برچسب‌ها: ظرفیت جذب , خطرات اختصاصی , سرمایه گذاری رابطه خاص ناملموس , دانش مرکزی اختصاصی , برون سپاری تحقیق و توسعه , مقاله انگلیسی مدیریت با ترجمه فارسی , مقاله انگلیسی مدیریت با ترجمه , مقاله انگلیسی مدیریت , R&D Outsourcing , Effectiveness , Intangible Investments , Proprietary Core Knowledge Walking out ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: