سازماني مجازي؛ الگويي سازماني براي عصر اطلاعات
نوشته شده توسط : زپو

 سازماني مجازي؛ الگويي سازماني براي عصر اطلاعات


چكيده

سازمانهاي مجازي مصداق عيني پيشرفت در فناوري اطلاعات آند و بدين وسيله از آنها پشتيباني مي‌كنند. اين سازمانها يا واگذاري فعاليتها به سازمانهاي مستقل ديگر و تأمين خدمات و كالاها با همكاري واحدهاي خارجي از رهگذر اتحاد آنها به وجود آمده‌اند. در اين قرن پيشرفتهاي فناوري اطلاعات و حركت به سوي مجازي سازي سازمانها آن چنان جدي است كه لحظه‌اي غفلت از آن خسارات جبران ناپذيري را به جامعه سازماني وارد خواهد كرد.

مقاله حاضر با هدف شناخت و بررسي سازمانهاي مجازي نوشته شده است. همچنين به ارائه مباني و مفاهيم مرتبط با اين سازمانها همچون روند مجازي سازي در سازمانها، به تعاريف و ويژگيهاي برجستة سازمانهاي مجازي پرداخته شده است. مقايسه اين سازمانها با سازمانهاي سنتي در ادامه بررسي مي‌شود. سپس انواع سازمانهاي مجازي، طيف اداره مجازي و مهمترين مدلهاي ساختاري اين سازمانها تشريح مي‌گردد. عمده‌ترين محاسن و معايب سازمانهاي مجازي از ديگر مباحت مطرح شده در اين مقاله است.

واژه‌هاي كليدي: سازمان مجازي،  فناوري اطلاعات، اداره مجازي، سازمان شبكه‌اي در سازمان بدون مرز

براي مثال، شركت جانسون الكتريك در هنگ كنگ، موتورهاي كوچكي با ارزش 195 ميليون دلار توليد و آنها را در دستگاههاي آبميوه‌گيري، مخلوط كن و به كار مي‌برد. كارخانه هاي توليدي در جنوب چين، آزمايشگاههاي تحقيق و توسعه در هنگ كنگ و شركت جانسون چندين هزار كيلومتر دورتر از كارخانه‌هايي قرار دارد كه براي توليد محصول خود از اين قطعه‌ها استفاده مي‌كنند.

خرید و دانلود  سازماني مجازي؛ الگويي سازماني براي عصر اطلاعات






:: برچسب‌ها: رایگان , دانلود , مقاله , تحقیق , فناوری اطلاعات , سازماني مجازي , الگويي سازماني براي عصر اطلاعات , word , ورد , تعاريف سازمان مجازي , مدلهاي سازمانهاي مجازي , محاسن سازمان مجازي , محدوديتهاي سازمان مجازي , جامعه اطلاعاتي ابزاري براي جهاني شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: