بررسی و مطالعه خط تولید نوشابه و کنترل کیفیت و بازار(کارآموزی)
نوشته شده توسط : زپو

 بررسی و مطالعه خط تولید نوشابه و کنترل کیفیت و بازار(کارآموزی)


 گزارش کارآموزی 


مکان (شرکت زمزم شرق تهران)


بررسی و مطالعه خط تولید نوشابه و کنترل کیفیت و بازار


آفیس ،فرمت داکس،122 صفحه


این فایل شامل مراحل تولید نوشابه (مفصلاً) ،تاریحچه نوشابه، تاریخچه زمزم،مواد ترکیبی و بکاربرده شده ،جداول مربوط به نمونه برداری میکرو بیولوژیکی،بررسی ph و.....می باشد.


مقدمه :
در يك رژيم متعادل آب قسمت مهمي از آن محسوب مي شود . بدن به آب نياز دارد تا بتواند غذا را هضم كند . تغييرات شيميايي در عضلات صورت بگيرد ، درجه حرارت بدن تنظيم گردد و مفصل ها نرم گردند ، اكسيژن در شش ها جذب شده ،گاز دی اکسید كربن دفع شود و بالاخره مواد زائد بدن دفع گردد .

علاوه بر مقدار آبي كه از غذا هاي مختلف به بدن مي رسد بدن در روز به 5 الي 6 ليوان ديگر آب نياز دارد . اين مقدار آب بر حسب عادت غذايي به صورت هاي مختلف وارد بدن مي شود . آب ميوه به علت گراني در حد نسبتاً كمي در مقايسه با نوشیدنی هاي ديگر استفاده مي شود . عصاره تقطير شده بعضي از گياهان بنام عرقيات در تبريز ، شيراز ، اصفهان و ساير شهر ها كم و بيش رواج دارد . نوشيدن شير بسيار مطلوب است ولي متاسفانه به حد كفايت موجود نبوده و جدای از خواص فراوان موجود درآن دارای قیمت به نسبت بالایی است . نوشيدن شيردر روستاهاي ايران علي الخصوص هنگام صبحانه بسيار رواج دارد .

آشاميدني هاي ديگر مانند آب معدني ، قهوه و غيره به مقادير كم مصرف مي شود . در كشور هاي ديگر نيز كم و بيش به همين ترتيب است چنانچه در انگليس چاي ، در فرانسه شراب ، در امريكا نسكافه با شير ، در برزيل قهوه و بالاخره در پاكستان شير مصرف مي شود . اما در 200 سال اخير در رژيم غذايي مردم دنيا نوشيدني هايي رسوخ پيدا كرده و جاي افتاده است كه همان نوشابه هاي غير الكلي گاز دار يا سبك مي باشد . بديهي است كه در اين مدت مصرف نوشابه هاي فوق در ايران نيز كم و بيش عموميت پيدا كرده و لذا موضوع نوشابه هاي غير الكلي گاز دار قسمت مهمي از اين مباحث را تشكيل مي دهد .

نوشابه هاي غير الكلي ، محصولات غذايي هستند كه داراي دو خصوصيت عمده مي باشند :
به صورت مايع مصرف مي شوند .
معمولاً براي رفع عطش مورد استفاده قرار مي گيرند .

اصطلاح نوشابه حدود 60سال است كه به اين صورت در فارسي به كار مي رود .
نوشابه ها جزء نوشيدني ها هستند . تفاوت نوشيدني ها با آشاميدني ها در اين است كه آشاميدني ها گذشته از جنبه فرح بخش بودن نياز بدن را نيز تامين مي كنند. نوشابه هاي موجود در ايران در بين مردم جا افتاده و در غذاي روزمره به غلط يا صحيح مصرف مي شوند و مصرف آنها روز به روز نیز بيشتر مي شود . به همين دليل كارخانه هاي توليد كننده هم تمامي مساعي خود را در افزايش توليد به كارگمارده اند .

وقتي كه برنامه فقط افزايش توليد باشد ، كيفيت فداي كميت مي شود . تا زماني كه كيفيت نوشابه هاي توليد داخل در سطح بازار جهاني نباشد و بسته بندی جذاب و مورد پسند مشتریان وجود نداشته باشد نمي توان از وارد شدن مقادير زيادي از نوشابه كشور هاي ديگر جلوگيري كرد

و اين امر مستلزم سرمايه گذاري كارخانه ها و ايجاد خطوط  نوشابه هايي با طعم و خصوصيات متنوع در انواع مختلف بطري يا پلاستيكي مورد مصرف خانواده و ارتقاء محتواي آن مي باشد . به همين منظور كيفيت نوشابه بايد مورد تحقيقات كامل قرار گيرد و امكانات توليد نوشابه هاي ديگري كه بتواند كيفيت مطلوب داشته باشد با استفاده از مواد سنتي و به خصوص آب ميوه و عرقيات سنتي و غيره مورد توجه قرار گيرد .




خرید و دانلود  بررسی و مطالعه خط تولید نوشابه و کنترل کیفیت و بازار(کارآموزی)






:: برچسب‌ها: نوشابه , گزارش کارآموزی , گزارش کار , کارآموزی , مدیریت صنعتی , گروه مدیریت صنعتی , شرکت زمزم شرق تهران , زمزم , نوشابه زمزم , نوشابه زم زم , زم زم , بررسی و مطالعه خط تولید نوشابه , کنترل کیفیت و بازار , بررسی و مطالعه خط تولید نوشابه و کنترل کیفیت , کارآموزی خط تولید نوشابه , خط تولید نوشابه , کنترل کیفیت , صنایع غذایی , شیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: